Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Adventsgran

2013-12-03 17:39:52 i Allmänt

Uppe i hallen har vi en liten adventsgran som sprider stämning. I fönstret står de tre bockarna Bruse.
Jag har sytt filthjärtan som hänger i granen. I det här hemmet är det förbjudet att klä den stora julgranen för tidigt innan julen. I år kommer jag att klä granen den 19 december så den är färdig inför eftermiddagen den 20:e när jag kommer hem och lägger mig på soffan för att vila in jullovet (och sova i flera timmar av utmattning efter alla konserter, julfester och avslutningar som är roliga men energikrävande). Det där med julgran är alltså väldigt "ritualbetonat" för min del.
 
 

Kommentarer

En fin liten gran! Jag har tagit in en miniliten planta, en bordsgran i väntan på den stora :-)
Svar: Det är också fint! Granar luktar ju så gott! :)
Carolina Lidström
Linda Berg
Du får blunda när du kommer in till mig ;)
Svar: Hahaha! Ska bli spännande... :)
Carolina Lidström
Kajsa
Åh, som pricken över i. Snyggt i den där gamla mjölktunnan!
Svar: Ja, den passar fint :) Snart ses vi, det blir kul!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar