Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Påsk 2013

2013-04-02 20:51:00 i Allmänt

På skärtorsdagmorgonen packade vi in allting i Christoffers bil. Skidorna skulle med såklart!
 
Jax var less på att vänta..
 
Men så äntligen blev vi resklara!
 
Vi åkte till Rajastrand där Christoffers familj och släkt bor.
 
Så fort vi kom fram åkte jag och Jax iväg över sjön i strålande solsken.
 
På långfredagen fiskade vi. Här visar Christoffers farbror Lasse hur man filéar abborre.
 
Bästa Evy!
 
På loven brukar jag försöka läsa i kapp de ungdomsromaner jag ej läst, måste ju vara uppdaterad som svensklärare vet ni.
 
På påskafton var det dags för det årliga Raja-rycket som är en fisketävling med anor. Då Christoffer och hela hans stora släkt är involverade i arbetet kring tävlingen reste mamma och pappa över fjället över dagen för att fiska och hålla mig sällskap (som nybörjare som påskfirare i Raja behövde jag ej hjälpa till i arbetet).
 
Imra var också med såklart, och här försöker hon dra upp en tung fisk..
 
Älskar denna bild!
 
Då tävlingen var slut inledde vi kvällen med Irish coffee, mycket god.
 
Vi skulle nämligen äta påskmiddag med tjugo bra personer. Här är Christoffers bror Kristian, han höll ett tal kvällen till ära.
 
Det blev en hel del jammande under kvällen med gitarr, körsång, munspel och fri improvisation - precis som jag vill ha det! Här spelar den andre brodern Acke.
 
Jag och Christoffer.
 
På söndagen lyste solen återigen över oss så då var det dags för utflykt igen. Här kör C:s morbror Lars-Åke och hans Millan iväg.
 
Kristian myste i solen och smed planer för fisketävlingen för funktionärer som ej hann fiska under Raja-rycket.
 
Jag och C:s lillasyster Linda satt mest och skrattade.
 
Kusinbarnet Vilma sov bort större delen av dagen..
 
..och vissa andra tog efter.
 
Pristagarna i den inofficiella tävlingen.
 
Fikadags!
 
Christoffers mamma Kristina trivdes bra i solen.
 
Tack till alla för en otroligt fin och rolig påskhelg som bjöd på många skratt och minnen att plocka fram under våren.

Kommentarer

Linda Berg
Det var kul att du var med, hoppas det inte tar allt för lång tid till nästa gång vi ses:)
Sv: Det var kul att vara med! Jag blev väl omhändertagen :) Vi ses snart igen!
Vilka härliga påskbilder! Och fin bild på er!
Åh, så jäkla typiskt att jag var tvungen att jobba! Men ni såg ut att ha det bra :)
Så himla fin du är! Visst är vi fortfarande on på helgen den 12-13-14 för övernattning i Dalasjö och soffbordsbyggande? Jag längtar ihjäl mig.
Nu ser jag ju vad karln kör för bil. Han är godkänd.


Eller, det beror på vad han har för inställning till Bönderna. Kan man få ett utlåtande?
Svar: Han ser på "Bonde söker fru" och kan till och med citera väl valda karaktärer ur programmet! :)
Carolina Lidström
Måste bara berätta att jag tittar in på din blogg lite nu och då. Tycker den är så mysig! Och ditt hus är fantastiskt fint, blir så inspirerad.
Svar: Åh, tack snälla du! Vad glad jag blir att du skriver! Du får gärna fortsätta att läsa. Hoppas du mår bra och att du haft en härlig påsk!
Carolina Lidström
Evy
Tack "bästa Carro" för dom snälla bilderna på oss. Tror faktiskt att Lasse varit lite nervös. P.S. Denna vecka är det fiskning varje dag som gäller. Vi ses väl snart igen. kramis
Svar: Haha, inte behöver ni vara nervösa för det, jag väljer bara ut godbitarna ;) Det gör vi! Fiska lugnt nu! Kram!
Carolina Lidström
Matts
Tur man höll sig i bakgrunden på bilderna. (Åtminstone på dom publicerade!) :)
Svar: Hehe, du finns med som en liten prick på gruppbilden! :)
Carolina Lidström
Kikki
Påsk är den bästa tiden på året. Då får jag ha alla nära och kära omkring mig. Jag myser när ni alla är hemma hos oss. Vet inte om jag har sagt det men, VÄLKOMMEN Carro i familjen Mårtensson/Hultner/Berg.
Kram,kram
Svar: Tack snälla du! Det var fint skrivet! Det var verkligen en fin påsk, jag är glad att jag fick fira den med er! :) Vi ses snart igen! Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar