Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jax

2013-04-08 20:42:00 i Hundliv

Här är Christoffers jämthund Jax. Den första april blev han två år.
 
Första gången jag träffade Jax var en smällkall lördag i januari. Jag hade sagt till C att han ju kunde ta med sig Jax så vi kunde gå en hundpromenad och han svarade: Jax följer alltid med mig. Och det stämde bra. Jax är alltid med. De enda gånger jag träffat Christoffer på tu man hand och är när vi käkat lunch då vi jobbat och en helg när vi bodde på hotell i Östersund. Jag tycker så mycket om Jax. Jag har liksom fått en massa bonuskärlek. När han är här brukar han sitta och kika ut i något av mina småfönster eller så ligger han på golvet i "sitt rum", gästrummet. En annan favoritplats är biblioteket där vi brukar slå på radion då han är ensam. Då ligger han där på golvet och lyssnar på p1 och blir bildad. Jax älskar att gosa och ibland när jag ligger i soffan och läser brukar han böka upp min arm med sitt huvud när han vill att jag ska klia honom. När jag kliat honom en stund sätter han upp en tass på soffan, tittar på mig med en så söt blick som möjligt och så tar han lite sats och kliver upp med de andra tassarna också. Till slut har han snott hela min uppmärksamhet från boken och ligger bredvid mig och myser.
 
Det ska bli riktigt intressant att se honom i action i höst när han ska jaga älg med sin husse. Om man får följa med då förstås.. Det kan man inte så noga veta. Jakten är kanske deras speciella grej. jag kanske mest kommer att vara i vägen och prata för mycket? Hur som helst är Jax en mycket fin hund som jag är glad att jag fått äran att lära känna.

Kommentarer

Johanna L
Vad fin bloggen blev :)

Jag har en grannhund som brukar vara hos oss, och han beter sig likadant. Helt oemotståndligt! Han har lindat mig runt lillfingret... (?) Lilltassen? Lillklon? Hursom; kärlek på det!!!
Du måste nog lägga ner lite seriös träning på att lära dig viska :)
Evy
Självklart att du ska följa med Kristoffer någon dag. Det är oliiidligt spännanade att få gå med hundförarna. Börja bearbeta honom redan nu så ska du se att det går vägen. Ha det. P.S Hälsa Kristoffer att jag bakat marmelad bullar idag. D.S
Svar: Haha, ja, jag ska lyda ditt råd! :) Ja, jag ska hälsa honom det! Kram!
Carolina Lidström
Kikki
Jag tror nog att både du och Jax har ett lika stort rum i Christoffers hjärta. Du får säkert följa med många gånger. Dock tror jag inte att både du och Linda får följa honom samtidigt.....
Kram till er alla 3 :)
Svar: Hoppas det :)
Haha, nej, jag och Linda på älgjakt är nog ingen bra kombination ;) Kram!
Carolina Lidström
Linda Berg
Hahha! Mamma va fan, ja pratar väl inte så mycket? Alltid tyst;) Kram en röd kräfta just nu
Svar: Haha, du kommer nog upp i samma prat-nivå som mig ;)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar