Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hjulet snurrar

2013-04-14 21:19:00 i Allmänt

Ibland får jag världens energiryck, det är som ett hjul som snurrar fort, fort och jag kan inte hejda det. Idag har jag gjort tusen saker. Varnar er härmed för effektivitetsskryt a´ la vissa människors statusuppdateringar på Facebook:
I morse vaknade jag och gick upp och tog en löprunda, sedan duschade jag och gick ner på sjön där jag läste några kapitel i en bok. När det mulnade på gick jag upp på gården och hackade bort is från infarten (allt för att våren ska komma snabbare). Där efter hantlangade jag pappa och Christoffer som satte upp de allra sista reptapetbitarna i hallen, samtidigt som jag rensade och städade kylskåp och skafferi och innan det städade jag bort alla tapetrullar och gjorde också ett ryck och rensade bland mina tidningar. Efter det skrev jag matsedel, handlingslista, baklista inför födelsedagen och inköpslista inför den. Efter middagen gick vi en kvällspromenad med Jax och sen svängde jag ihop muffins eftersom jag hade kvar rester av lemon curd sedan jag och Anna fixade efterrätt i fredags. Nu har jag sett på världens bästa program, "Mästarnas mästare", och ska gå upp och fortsätta läsa i boken. Eller kanske påbörja ännu en syssla..
Nu är hallen klar för målning. Tak, väggar och lister ska målas. Och sedan ska golvmattan rivas upp! Tänk vad min själ kommer att jubla då. Dock blir det ingen målning förrän på torsdagkväll för i veckan är jag upptagen med besök hos Emma, jazzrep och årsmöte för Dalasjö IK.

Skriv en kommentar