Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Direktrapportering.

2012-10-11 13:18:33 i Allmänt

 
Klockan 14.00 ska jag på utbildningseftermiddag så just nu sitter jag i biblioteket och jobbar. Jag sitter i hembygds/släktforsknings-rummet. Det är knäpptyst. Endast en fläkt snurrar. Jag kände att jag behövde ett miljöombyte. Började fundera lite: tänk ändå vad många böcker som finns som kanske aldrig läses. Som står i bokhyllan och samlar damm. Någon kanske tar ut den, tittar på den, läser halva texten på baksidan. Ställer tillbaka den igen, lite fel. Endast en rand av damm kan visa var den stod innan. Min vän Jessica tycker att det luktar konstigt på bibliotek. Det kanske är dammet i avdelningarna längst in, vars böcker aldrig ställs i snurrställen och aldrig efterfrågas. De ledsna böckerna. Åh. Vad sorgligt. Jag blir nästan gråtfärdig. Nu måste jag jobba. Ska börja med att läsa ett arbete jag fick in idag. Ett nyproducerat arbete, fritt från damm. 
 
Böcker ändå. Vad fantastiskt det är. Det här är en mycket inspirerande plats. Jag säger då det.

Skriv en kommentar