Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

.

2012-11-25 10:37:47 i Allmänt

Söndagen bjuder på tandläkarväder
tusen saker att hinna
det är lite kaos
och uppochner
och även
om jag vet att det är rätt
känns det tungt
hur
hur hur
hur håller man
i något
försiktigt
så att det stannar kvar?
november och korta texter
är det en sorglig tradition
eller bara livet?
Det finns så mycket
bakom varje ord
och när varje ord
välkomnas av ett öra
som lyssnar
känns det bra
men hur ska man våga
lita på det?
Kanske är jag rädd
Kanske är det sant
 
 

Kommentarer

A E L
Fin dikt! Jag tänker på orden: "things are a little bit upside down,its a matter of fact the weels has stopped......"

Skriv en kommentar