Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Idéerna

2012-03-13 21:43:56 i Allmänt

På mitt nattygsbord ligger en bok där jag skriver saker jag kommer på precis det ögonblick jag är på väg att somna. Skriver jag inte ner det jag tänker försvinner det nästa dag. Det kan vara alltifrån lektionsidéer, texter jag vill skriva, karaktärer jag vill hitta på, företagsidéer och ord som passar fint ihop i en mening. Jag hoppas att mitt liv blir långt för jag måste ha tid att göra slag i saken kring dessa idéer.


Skriv en kommentar