Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

999

2012-03-28 17:20:07 i Musik!



Tycker väldigt mycket om Kents sound på nya singeln 999. Det känns som om de är tillbaka i grundsoundet efter elektro-svängen de var inne i ett tag. Jag har vuxit upp med Kent. Minns när jag gick runt med min allra första MP3-spelare med Isola-plattan i öronen. Det var tider det! Minns även hur jag och storebror öste "Socker" från albumet "Vapen och ammunition" från 2002 uppe i hallen varje morgon innan vi skulle åka till skolan. Då var jag 15. Nu är jag snart 25. Kent är fortfarande lika jäkla bra. Kents låt "Det finns inga ord" hjälpte mig att äntligen fatta att jag var kär i Johannes. När han skickade ett sms med orden: Är på Mediamarkt. De spelar "Det finns inga ord".

När jag fattade. Tack för det, Kent. Tack Jocke Berg för Sveriges bästa rockpoesi.


Kommentarer

A E L
Håller med. Kent har fått till det,igen!

Skriv en kommentar