Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Upptagen med livet

2012-06-09 10:45:14 i Allmänt

Bloggen får lida i dessa dagar ty jag är fullt upptagen med saker som min lillebrors student, brännbollsturneringar, rep och förberedelser inför examen gånger två (Saxnäs och Vilhelmina), betygssättningar, omdömesskrivningar och andningspauser. Jag har fyra arbetsdagar kvar innan nio veckors ledighet - så snart kommer jag tillbaka du kära multimediala dagbok på intranätet!


Dessutom är jag upptagen med att titta på vattendroppar som faller från trädkvistar, valpar som växer för fort, löv som spricker ut i grönska och allt annat naturromantiskt ni kan komma på. Allt går så fort och det gör mig lite melankolisk.

Skriv en kommentar