Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

"Roliga" saker vs roliga saker

2012-06-09 10:58:50 i Växtlighet

Det småregnar ute. Det är cirka 7 halvkyliga junigrader utanför fönstret och vi har precis ätit en långfrukost efter en välbehövlig sovmorgon. Jag har lite upplevelsebaksmälla från gårdagens student. Vi ska sätta potatis idag. Vi måste, trots att det är halvblött. Är lite sådär halvt opeppad.

Jag - Pappa är redan ute med fyrhjulingen så det verkar bli potatisjobb idag ändå..
Johhanes - Yes! Bra!
Jag - Va?
Johannes - Ja, alltså, det ska bli roligt! Jag kan göra det själv!

Haha. Den mannen har lite gårdsjobb att göra i björkarnas stad. Tror jag ska ligga på sofflocket och läsa medan han arbetar!

Skriv en kommentar