Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Drängsmark

2012-06-18 22:49:31 i Allmänt


I helgen var jag som sagt i Drängsmark, en idyllisk by utanför Skellefteå.


Jag, Johannes och Elisabeth målade och Clara var både kock och servitris - ett jobb hon skötte utmärkt!


Se bara här!


En viss skillnad kan anas...


Johannes morfar har byggt stugan och så här fina bjälkar är det i taket.

Jag och Johannes sov över i stugan från lördag till söndag. När vi vaknade på söndagmorgonen smattrade regnet på taket och en ensam liten liljekonvalj stod givakt.





Skriv en kommentar