Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Inför jubileum-möte

2012-07-15 22:50:25 i Allmänt

Ikväll traskade jag över till grannarna för att planera inför Dalasjö IK:s 70-årsjubileum. Jag sitter nämligen i festkommittén och vi satt i tre timmar och planerade för en massa trevligheter! Imorgon ska jag skriva en inbjudan till kalaset. Tänk att vår lilla klubb funnits i 70 år! Åh, längtar till den 18:e augusti! Vi har planerat allt från lekar, underhållning, mat och dekoration. Det känns kul att ha det här projektet att tänka på nu när hjärnan inte direkt går på högvarv under sommarlovet. Jag läser böcker såklart och gymnastiserar väl hjärnan en del, men att rodda ihop projekt och sånt - som jag gör mest hela tiden i mitt jobb - kräver ju rätt mycket logistik och det gillar jag!
 
Börjar förresten längta tillbaka till jobbet nu. Men först fem veckor sommarlov kvar!

Kommentarer

P:et
Njut av dina fem veckor du har kvar - you need them! Det finns fler som längtar upp till Vilda Villis ska jag säga, inte minst den helgen! J!

Klockan är 07.19 och jag äter hårdbröd och hostar. Igår morse vaknade jag pigg och glad i Köpenhamn, idag vaknar jag sjuk och vresig med tom kyl på Hedlunda! Nu ska jag försöka styra upp någonting av en slags klämvecka med jobb!


Svar: Åh, ja, det ska bli så roligt! Vi måste styra något slags Skype-möte snart så vi får nån ordning på set-list och dylikt! :)
Härligt att du hade det bra i Köpenhamn, men jobbigt att komma hem - upplevelsebaksmällan du vet. Mitt tips: lyssna på bra musik hela dagen och när du slutar går du till Ica Hedlunda och handlar det allra godaste som du är sugen på och så ska du dessutom tänka ut minst en "gammal" sång, alltså en klassiker typ. Tror vi kan behöva några till kalaset! Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar