Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Theme of the month, december

2012-01-01 12:49:08 i Theme of the month

Decembertemat var "Former" och min första tanke var att fotografera människor den här gången men sedan snubblade jag över dessa stackars cymbaler i en replokal på Teg. Rent visuellt stämmer bilden in på temat och jag ser det också som en chans att demonstrera trumslagandets olika former.

Ni glömmer väl inte att kika in hos: EvelinaAnnaPenélope, och Nathalie.

Kommentarer

bra tänkt! och det är så enkelt att ha en idé, och helt plötsligt - som du säger - snubbla över helt andra saker.
P:et
De här cymbalerna skulle kunna representera romantiken barocken & klassicismen.



Gissa vilken som skulle kunna representera vilken...

Skriv en kommentar