Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Projekt: pappasång.

2012-01-11 21:44:45 i Allmänt

Ikväll var pappa här på sånglektion. Pappa gillar att sjunga och jag tycker att han har en bra grundröst. Han vågar sjunga ut, han tar för sig, är duktig på att improvisera och gå ifrån kontrollen vilket är ett nyckelord om man vill bli bra på att sjunga. Nackdelen är dock att han är väldigt duktig på att imitera olika sångare och det slår tillbaka nu då han liksom "härmar" deras röstkaraktär istället för att lita på sin egen. Det ska bli väldigt kul att ha detta som ett vårprojekt. Till en början ska vi jobba bort "luften" i rösten så att han får en tätare klang.


Kommentarer

Pappa
Pappa
Första lektionen gick bra tycker jag. Men efter halva setet tittar dottern skarpt på mig och utbrister: Sjung med din egen röst, du är varken Evert Taube eller Povel Ramel !
Pappa
Första lektionen gick bra tycker jag. Men efter halva setet tittar dottern skarpt på mig och utbrister: Sjung med din egen röst, du är varken Evert Taube eller Povel Ramel !

Skriv en kommentar