Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

.

2012-01-25 20:17:12 i Allmänt

Jag är så himla ledsen. Thimmie är ju gammal som ni vet. Hon blir 13 år i mars. Den senaste tiden har hon tacklat av mer och mer. Hon är inte samma pigga hund längre. Beslutet som väntar oss är inte ett lätt beslut och jag önskar så att jag kunde spola tillbaka tiden och göra henne hälften så gammal så hon kunde vara med några år till.


Vila, sommaren 2011.

Bara tanken på att aldrig mer få känna hennes mjuka öron mot mina fingrar får mig att bara vilja sitta här och gråta.

Skriv en kommentar