Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

2011: juli-september

2012-01-16 19:51:56 i Allmänt

Jag fortsätter med årssammanfattningen!


I juli tog jag vara på somriga stunder med Johannes som här ser ut att vara som tagen ur en Astrid Lindgren-film och det gillar jag ju!


Badade med dessa två tokstollar som ska gifta sig i sommar!



Åkte ut till en ö i havet. Som hämtat ur en bok av Tove Jansson (okej, nu ska jag sluta med alla litterära referenser).


När jag inte jobbade (DEN SISTA! Jag tar det igen: DEN SISTA!) sommaren på Berghem låg jag helst på gräsmattor med hundar bredvid.


Så blev det Trästockfestivalen och mitt älskade Amber Oak äntrade scenen.


Jag var peppad på vinet, sommaren och livet i stort.


Gick och spontanköpte en tramporgel!


Åkte hem över en helg och Idamari, Emily och Nikki hälsade på.


Åt sushi-lunch med Kristoffer.


Gick ut med mina arbetskompisar från Berghem, mest glatt men lite ledsamt över att vi inte kommer jobba tillsammans mer. Jag ska dock hälsa på i sommar!


Hade skrattfest på Anna och Roberts balkong.


Så kom augusti och jag, Hanna och Linnéa cyklade en massa mil runt Umeå för att hitta en hjortronmyr.


Jag förklade för Molly och Olivia att jag skulle flytta och därför inte kunna ses lika ofta men jag och lilla Opi Rau Rau brukar ju ha telefonkonferens lite då och då.


Jag åkte till stugan i Dalarna och Kristoffer åt ett surt äpple.


Jag tog den numer klassiska bilden på Timman och Ludvig.


Obligatoriskt kräftkalas!


Jag flyttade hem den 14 augusti och började..


slipa


måla


och inreda!


Beundrade dimman från mitt sovrumsfönster.


Septembermyste i Umeå med Ida och Jessica och alla barn.


Johannes familj kom och hälsade på och vi plockade lingon.


Det var juli-september det. Hoppas ni orkar med ett bildbombningsinlägg till där jag ska sammanfatta oktober-december!









Kommentarer

Skriv en kommentar