Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Halsbandspyssel och finmiddag på TC

2012-02-12 21:18:53 i Allmänt


I helgen har jag varit i Umeå där denna lilla fröken förvånade mig med sin korta (egenfriserade) frisyr!



Vi gjorde halsband och lekte med Smarties.



Bästa.



Igårkväll bjöd Johannes mig på middag på TC.



Till förrätt åt vi hummersoppa!


Till varmrätt åt jag en sanslöst god skaldjursrisotto


och torsk på en bädd av savoykål och rostad lök.


Efterrrätten. Himmelriket. Vit chokladcheesekake och hallonsorbet.



Johannes var inne i himmelriket och märkte inte ens att jag tog en bild på honom.

En fin helg som tog slut alldeles för fort. Hade en släng av separationsångest när jag skulle åka hem. Åker dock tillbaka igen om två veckor för då är det dags för detta!

Skriv en kommentar