Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

2011: oktober-december

2012-02-15 21:59:19 i Allmänt


I oktober fixade jag med sovrummet.



Den första snön kom och vi gick på höstpromenad. (Sorgligt att titta på den här bilden).


Tog den här bilden på temat "Paranoia".



I november var vi alla trötta av höstmörkret, eller hur, Peter och Vischan?


Drog till skogs med familjen för att hugga julgran!



Hängde en hel massa med de här två favoritpersonerna.


Tapetserade hallen.



Köpte mig ett sprillans nytt piano, hurra! (Bävar redan inför morgondagen då pianot ska flyttas till någon enslig vrå då vardagsrummet ska genomgå en viss förändring - hur ska jag klara mig utan att spela? Tur att jag spelar i snitt två timmar per dag i mitt jobb, fast det blir ändå inte samma sak).


Det blev december och vi var i Stadskyrkan i Umeå och lyssnade till min gamla, och saknade, kör.


Åt de första lussebullarna i fint sällskap.


Bakade pepparkakor i Näsåker där mormor vakade som en hök för att få dem perfekta ty allt annat är otänkbart i mormors värld.


Ställde till med stort tabberas i Dalasjö!



Jag och Evelina sjöng duett i Vilhelmina kyrka under den årliga julkonserten.



Sedan blev det äntligen jul. Jag var ganska trött efter min första termin på jobbet. Nöjdtrött liksom, i behov av en vila som efter några dagar kickar igång kreativitet och kämparglöd igen.


Sammanfattningsvis ett inspirerande år på många sätt. Ett examensbevis i handen, nytt jobb, nytt boende och samma, älskade personer runt om som följer med i varje steg. Tack för det. Nu du, 2012, är du beredd?


Kommentarer

P:et
Det är rätt "obvious" att slå av, om man dricker vin och lyssnar på Enya på sina fester.

Skriv en kommentar