Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Den där klangen.

2012-12-29 15:36:00 i Allmänt

Då ska vi se. Det här jullovet alltså. Idag när jag var ute med mamma och Imra hamnade vi mitt i stormens öga. Kanske är det ett tecken. I går åkte jag bil med lillebror och mitt under en bra låt såg vi ett stjärnfall. Också ett tecken? Man får önska sig något när man ser en stjärna falla. Det har man vetat sedan barnsben och då var det ju så himla enkelt. Jag jobbar hemma i mitt vardagsrum och lyssnar på Lisa Ekdahl. Återkommer alltid till henne. Tolkar ibland texterna annorlunda nu än när jag började lyssna på henne år 2004. Det har ju hänt en hel del sen dess. 
 
Men vad händer nu? Det är det som är den stora frågan. 

Kommentarer

Idamari
Se bara till att inte snubbla så mycket efter vägen... för allt löser sig ju alltid, till slut.

Skriv en kommentar