Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Samos del 3: Patmos

2012-08-22 22:32:48 i Allmänt

En dag åkte vi till hamnen för att åka båt i två timmar till den vackraste ö jag sett, Patmos. Om ni kan och vill: åk dit.
 
På båten mådde jag illa i två timmar och var halvt avsvimmad efter att ha kräkts från relingen.
 
Men väl på Patmos piggade jag på mig: vi skulle ju på äventyr!
 
Vi besökte evangelisten Johannes "uppenbarelsegrotta". I grottan fick man dock inte fota.
 
Men vad gjorde det när man kunde rikta sökaren mot fina fönster i de smala gränderna?
 
Vi besökte också Johannesklostret men där var det tyvärr också fotoförbud. Inne i klostret fanns ett originalutdrag ur Markusevangeliet, det var mäktigt att se.
 
När vi kom tillbaka till Patmos igen gick vi förbi en båt där två getter bråkade om en liten kvist.
 
Så spya, kloster, evangeliet och arga getter på en dag. Händelserikt.

Skriv en kommentar