Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Valpar!

2012-04-22 21:27:27 i Hundliv


Idag har jag följt med mamma och pappa och kikat på en valpkull med tolv Flat coated retriver-valpar. Himmelriket.


Här är kullens mormor och mamma. Och så jag, förstås, där jag trivs som bäst - på ett golv med glada och mjuka hundar!


Valpmagen!


När de lekt en stund somnade de huller om buller på varandra.



Nu är de 5 veckor gamla och om tre veckor åker vi och hämtar en tik! HURRA! LYCKA! Vill att de här veckorna ska gå fort. Vi kan spola fram med en gång tycker jag!

Kommentarer

P:et
Så otroligt oemotståndliga!

Vad kul att ni får en sådan tuss snart!



Skriv en kommentar