Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Klänningar..

2012-04-25 21:29:59 i Allmänt

Pratade just i telefon med Idamari och vi diskuterade klänningspaniken vi båda känner inför Anna och Roberts bröllop.

Idamari - Jag har funderat lite på en maxiklänning.. kanske en svart, men då blir man så HIMLA svart liksom.
Jag - Ja, lite som Mårran ba dadamdadam!
Idamari - Ja! Och så på kvällen, om det blir kallt, då kanske jag måste dra på mig en kofta och då blir det ju ännu mer Mårran över det hela!

Åh. Vad ska vi ta oss till? Kan ingen bara skänka mig den perfekta klänningen med matchande skor samt frisyrtips?






Kommentarer

P:et
Jag har en jätte fin Circus Maximus t-shirt från Norge. Den får du hemskt gärna låna om du vill.

Byxor till det, hur många hål ska det vara i ett jeanspar när man går på bröllop?



Och frisyr; ächs, tupera dig, och våga gå i kyrkan med ruffs i håret!



Sen har vi ju alltid skor i tusen former och färger att välja på, men varför detta haveri? Barfota har människor gått i tusen herrans år, våga va som dem!



Annars har jag nog tyvärr inget annat klädestips, när det gäller kvinnoklänningar som passar sig till bröllop.

Skriv en kommentar