Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Stoltrolleriet.

2011-09-19 21:47:43 i Huset


Från det här..


..till det här!


Stolarna är tre olika par. Ett par fyndade jag i mamma och pappas garage, ett par stod här inne i mitt kök och de ska få nya sitsar av fårskinn och det tredje paret räddade pappa ur ett hus som ska tömmas på grejer inför försäljning. Jag fick dem gratis, hurra! Nu ska jag bara leta reda på ett runt bord också.. Sakletaren i mig myser på för fullt! Ibland är själva önskandet och letandet grejen!


Jag har sprutmålat stolarna och det går så himla fort och resultatet blir bättre än om man målar med pensel.




Kommentarer

sussi
åh, din blogg är så himla fin och mysig! och dina bilder är så bra!

Skriv en kommentar