Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om bara.

2011-09-12 21:30:49 i Allmänt

Går på golv som knarrar. Tittar på krukfat som matchar varandra lite halvt. Spelar på tramporgeln och känner vemod. Höst, tramporgel och mörker var ingen bra kombination tydligen. Spanar ut genom fönstret för att se ugglan. Ser den inte. Dricker mitt nya te "Läggdags" som kanske är topp 5 av godaste teerna. Känner mig väl till mods igen. Släcker lampan i köket och innan tittar jag på köksluckorna och blir varm i kroppen över hur fina de blev. Trivs så bra i mitt hus. Lägger mig i sängen för att titta på Svt play. Känner täcket mot kroppen. Fryser om fötterna. Går upp och tar på mig tjocksockar. Känner ensamhet.

Om bara Johannes hade varit här. Han fattas hela tiden. Hans kramar är alldeles för långt borta.







Skriv en kommentar