Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mer bilder från mitt bibliotek.

2011-09-25 21:59:35 i Huset


Nu kommer fler bilder från bibblo! Gamla glasflaskor, böcker och en 2 kilos-vikt som bokstöd.


En keramikuggla från gammelfarmors hus och så Göran Greiders läskiga öga.



Hittade ett uråldrigt strykjärn i lagårn. Passar fint som bokstöd.





Sprutmålade en korg som nu används som tidningsförvaring.



En till uggla. Jag sitter mest nere i köket när jag sitter vid datorn och en kväll kom pappa in och frågade varför jag inte sitter uppe. Jag svarade: Jamen.. det är för att ugglorna på bibblo känns lite läskiga. Som att de stirrar på en. Bredvid ugglan står en emaljhink och framför ligger en bok från 1700-talet (!).




(Och ja, sådär tomt ska det inte vara i fönstret. Det är bara lite svårt att fylla ett helt hus med blommor när man bott i lägenhet i åtta år).

Trivs himla fint i mitt bibliotek.

Kommentarer

P:et
Struktur-Carolina med sina finesser i biblioteket, alltid lika imponerande. Hoppas du har detaljerade register i dina pärmar där!



Tack för go muffins förövrigt!
Ehm, JAG trivs himla fint i ditt bibliotek.
Peter - Haha! Ja, det är klart att det ska vara ordning och reda! Varsågod! Tänkte att ni kunde behöva nått att knapra på :)
Ev - Vad kul att du gillar det! Har du vägarna förbi Dalasjö är du välkommen in på te och en sångstund eller två! :)

Skriv en kommentar