Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hej igen, Umeå!

2011-09-09 18:40:53 i Allmänt

Anlände just till Umeå. Åkte tillsammans med Helena, min gamla svenskaklasskompis från Universitetet. Hon har fått jobb på Malgomajskolan. Vi har språknördat och pratat gamla studentminnen, haha!

Nu är jag i Johannes nya lägenhet som är jättefin. Han står och lagar mat till mig nu och jag ska få ett glas vin. Känner att det här är en mycket bra början på helgen.

Skriv en kommentar