Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hallen före och efter.

2011-09-29 22:09:08 i Huset


Min lilla hall innan den större hallen var från början en opraktisk, ljusgrön passage där diverse bråte döljde sig bakom skåpsdörrarna (som nu är vitmålade och fungerar som hyllplan i min klädkammare).


Dörrarna plockades bort, allt målades vitt, krokar och klädstång skruvades upp och allt förutom galgarna och färgen är återanvänt material.


Skohyllan är ett 10-minutersbygge av resterna av de gamla plankorna som användes till bokhyllan i biblioteket. Kanske fixar jag en lite stiligare någon annan dag, men he dug åt lappen som man brukar säga!


Blev mycket nöjd.

Har storslagna planer för min "stora" hall. Där ska jag tapetsera med en rutig tapet från Sandbergs tapeter. Jag tänker mig att min jobbväska ska vara utgångspunkt. Man ska känna lite New England/Oxford/gammal skola-känsla. Jag vill ha en hylla ovanför dörren in till vardagsrummet som ska fyllas av gamla böcker och jag vill ha krokar i äldre stil i udda ordning på väggen och så vill jag ha en rejäl spegel att spegla mig i. Och kanske en bänk att vila sig på. Kanske någon fin stol med fårskinn på. Jaja, nu ska jag sluta innan jag låter som ett överspeedat inredningsfreak!

Kommentarer

P:et
Stiligt! Faktiskt mycket fint, det ser trots allt ut som att du vill peta lite av "IKEA'ns morderna anda-skola" i det antika/gammeldagsa!



Förövrigt, jag hoppas ditt ljudsystem är övergudomligt i din nya kåk; ty detta är som mårran på isen när man bor ute till skogs och kan dra på hur hög volym som helst, utan att efter sig få gnäll.



Skulle vi ses till kommande helg? Jag har inte hört J:et prata om det.. eller har vi blandat ihop helgerna?



Ring gärna mig! Nu ska jag sätta mig och börja administrera till klockan 17.00 någongång.. phew*



http://www.youtube.com/watch?v=wXZ5zyhkYUs

Skriv en kommentar