Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ett foto i timmen: lördag

2011-09-18 11:07:36 i Allmänt


08.30 - Vaknade till det här.


10.00 - Springtur med lillebror.


11.00 - Tar upp morötterna.


12.00 - Bakar en äppelkaka.


13.00 - Tar den här bilden.


14.00 - Planterar vårlökar.



15.00 - Bästa Anna kommer på besök. Vi fikar i biblioteket såklart!


Fixar lite i "första hallen".


17.00 - Får ett fint sms. (Ser ni hur sliten min telefon är? Nu när jag äntligen slipper livnära mig på CSN ska jag köpa ny telefon. Men först vill jag köpa ett gäng instrument, nya gardiner, några böcker, någon resa.. ja. Ni ser ju. Den där telefonen kommer att hänga med till den dag då det är absolut nödvändigt att köpa en ny -  precis som att det är nödvändigt att köpa ett gäng nya instrument..)


18.00 - Går på lördagsmiddag till grannhuset och snicksnackar med den här filuren som pappa skapade för en tid sedan.


19.00 - Går på skogspromenad med mamma och Timsi.



20.00 - Pratar med Johannes och eftersom det är lite svårt att illustrera med en kamera får den här bilden duga fint.


21.00 - Ser på "Tack för musiken" där Pernilla Andersson är gäst. Blir besviken.



22.00 - Spelar piano och övar gehör genom att be mamma och pappa säga låtar jag ska spela.


23.00 - Läser en bok som jag tror att jag ska använda i undervisningen. Har bara inte kommit på hur.

00.00 - Godnatt!



Kommentarer

Nya löparskor minsann. Var nästan på tiden va? : ) Fina bilder. Fin dag. Puss
A E L
Varför blev du besviken på Pernilla? Hon refererade ju både till Dylan och Young!
Ida Ottosson
Carro!!! jag bara älskar din blogg, så fina bilder och fint skrivet varje gång, den enda bloggen i världen som aldrig blir tråkig. :) å va mysigt du verkat fått i huset, redig kvinna :)
Idamari - Ja, mina gamla Nike-skor hade jag ju slitit med hälsan så att säga, haha! Kände att det var dags för ett par nya, dessa också rosa ;) Puss!



Anders - Ja, referenserna var bra. Men hon var halvflamsig, dålig på att spontanspela och mindre intressant än vad jag trodde hon skulle vara.



Ida - Åh, tack snälla du! Nu blev jag superglad! Kul att du läser min blogg :) Du får komma och hälsa på nån dag när du är i krokarna! Kram!
I love you. Och jag skulle flytta in hos dig på stört om det inte vore för att du redan var upptagen

Skriv en kommentar