Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Något av det roligaste.

2011-10-18 17:21:11 i Huset

Något av det roligaste jag vet när det kommer till färg och form är att hålla i en färgkarta och titta på färger med namn som balett, kärleksört, smörkola, mullvad, ostron pärlemor och grådis.

Ja, hej och välkommen hem till mig. Här på väggarna kan ni skåda färgen grådis och till den har jag matchat med lite kärleksört för att väga upp färgbalansen!


Typ. Ikväll ska jag bestämma färg på väggarna i badrummet. Tydligen går inte den urprungliga planen då väggarna lutar fyra centimeter. Det är charmen med gamla hus! (Och att hitta en stackars död, ihoptorkad fågel i fläkten också tydligen). Hjälp.

Det är tur att jag har min kökssoffa där jag kan ligga och filura på fåglars öden och kulörer som passar i ett gammalt hus.


Vad tycker ni? Färgen stormnatt kanske? Nej. Det räcker med att hösten har barkat loss här utanför och att det ständigt blå å å å ser. Nog med dramatik!

Kommentarer

Jag tycker fransk lantlig dasstil! Utgå från din fina tvålpump du hade på handafatet. Ha såna snirkliga handdukar och grova linnedukar och flagniga fattigmanssilverljusstakar och fluglortiga speglar.
Anonym
Sv: Ja, jag är också lite inne på den stilen, tvålpumpen från boden i Dalarna får vara vägvisaren till stilen, haha! :) Puss!

Skriv en kommentar