Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Stormen.

2011-11-28 07:11:54 i Allmänt

Har vaknat flera gånger i natt av att blåsten har greppat tag om huset. Ett tag trodde jag att någon vägg skulle ryka. Jag kröp in under täcket, så långt jag kunde och så drog jag på mig yllefilten och hoppades på att somna om. Det gjorde jag och som tur är står huset kvar.

Men blåsten alltså. Det här är är den bittra eftersmaken av att bo oskyddat mitt på en kulle!

Kommentarer

A E L
"Dä varschte e ju att dä blås sä hämmskt oppä på backkän,männ dä e lite my på sammarn..........."
P:et
Jag tror trots allt du väljer det, framför en lägenhet som doftar en korsning mellan popcorn och progressiva sopor.



Varför gör det då det?

Jo, för att en kväll vart Peter efter några glas vin, sugen på något salt. Johannes hade åkt hem, och Peter bestämde sig för att stuva in pommes och nuggets i ugnen och somna på soffan. Två och en halvtimme senare vaknade puckot av att brandvarnan gick.



Den fylle tallriken du!
Anders - A dannä kan vi ju int göra i kväll då dä blås sä mysche, ä danne et vi ju göra nann aan dag!



Peter - IIIIIIHHH! Asså, jaha! Haha! :) Det där kan man du Roy Peter Wester lyckas med!

Skriv en kommentar