Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Schmäcken

2011-11-15 21:33:00 i Allmänt










Fiket Schmäck i Umeå har en speciell plats i mitt hjärta. Jag har fikat där otaliga gånger. Jag har sjunkit in i djupa samtalsämnen, druckit hallonros-te med honung och extra mycket mjölk. Jag har skrattat så jag kiknat, lyssnat på mysiga konserter, själv sjungit där inför en skön publik. Jag har pluggat vid "min plats", skrivit några skönlitterära ord och bara suttit ner och kikat på människor.

Skriv en kommentar