Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Musiklyssnarkvällen.

2011-11-11 22:28:36 i Musik!

Åkte från ett frostigt Vilhelmina och kom till ett regnigt och nollgradigt Umeå. Den forna studentstaden höjer dock ribban genom att bjuda på förstklassigt umgänge i form av Peter, Vischan och Johannes. Det känns som om den här veckan försvann i ett andetag. Jag anlände till musiksalen på måndagmorgon och insåg helt plötsligt att det var fredag, utan att jag ens noterat att dagarna gått - begreppet "tid" har på något mystiskt vis fått en ny innebörd. Att det ska vara sådan skillnad på student- och jobbliv.

"Det här är typ en av de bästa låtarna inom västerländsk musik" Citat: Peter Wester.



Nu fortsätter musiklyssnarkvällen!

Kommentarer

P:et
Skogen står på sig i en tafatt gryning.

Livet går på i sin egen rytmik.

Själen har sitt stereolistiska, minimalistiska och traniska, samt trofasta stordåd.



Inatt står vi i fronten av en evig gemenskap,

den ska icke glömmas.

Vi bör på direkten ta vara på vår sinnesfriska närvaro.



Tack för mig.

Adios Amigos (AA).



Hej.

Skriv en kommentar