Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur min mobil, 9

2011-11-16 22:17:00 i Allmänt


Flög en sväng över Svea rike i somras.


Bästa Schmäck.


Yes!



En dag flyttade det in en mystisk utbytesstudent hos mamma och pappa...


Jag och Nikki hälsade på getterna på ridklubben.



Jag och min forna musikklass har traumatiska minnen av denna låt.



Hade en liten redaktionsfest (efter ett journalistikmoment där eleverna skulle göra en egen tidning) med mina svenskaelever. Möttes av denna tavla när jag kom in i klassrummet en stund senare!


Pappa i tapetserartagen!



Höstlöv på marken utanför pappas jobb där man alltid fick en glass vid besök när man var liten. Nu får jag aldrig det mer. Det hände något på vägen tror jag.



Friluftsdag med 9:orna. Den här bilden är fotad på ett ställe cirka 10 minuter från skolan, mitt jobb. Vilhelmina alltså.. friluftskommunen nummer 1.


Hej, här är en glad Carolina!



Utsikten från skolan i Saxnäs där jag jobbar på fredagarna. Känner jag mig lite stressad är det bara att gå ut och titta på fjällen och andas. Vilka har den "löneförmånen" liksom?


Lunch på Rost i Umeå.



Premiärturen med Sabina och hennes nytagna körkort!



Jagöreba! Vad väntar jag på!?



Saxnäs igen. Inte den sämsta arbetsmiljön direkt.

Kommentarer

Anonym
Hahahaha jag ser ju ut som en liten tant :)
lilla my
åhhhh mumintävling!!!!!
E 13,5
Så vackert.....Saxnäs med fjälltopparna och spegelbankt vatten...håller verkligen med om att Du har en "bonus-arbetsmiljö"...

Skriv en kommentar