Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vad man vill komma hem efter en hel dag av rep.

2011-05-03 22:08:37 i Allmänt

Ikväll har jag och Peter varit på skolan (alltså, att jag fortfarande säger "skolan", menar såklart universitetet) och repat inför något jag senare ska skriva om. Jag hade tagit med mig en termos med mitt nya te "Hönan Agda" och jag vet ingen som blir så glad över te som Peter. Repet gick riktigt bra, vi körde igenom tolv (!) låtar på två timmar.

När jag kom hem - trött, seg och opeppad på att diska - möttes jag av tända ljus, städad lägenhet, diskad disk och framdukat kvällsfika. Vad är det? Svar: Total lycka. Johannes är en man av rang.

Kommentarer

Werran
De två bästa karlar du kan få, gjorde din dag fullägnad!
Anonym
Var får man tag i en Johannes?
Jag vet inte. Jag hittade min i min klass, enkelt och bra, haha!

Skriv en kommentar