Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hur man lär sig att skilja på de olika epokerna inom musikhistoria.

2011-05-19 22:51:05 i Musik!

midieval: sounds bad
renaissance: sounds long and boring
baroque: sounds harpsichord
classicism: sounds playful and castrated
romantic: sounds grantparents
20th century: sounds crazy, merely or not at all
that should do the trick ;)


Thomas Geudens, vår belgiske utbytesstudent från förra terminen, om hur man hör skillnad på musikexempel.

Nu har jag förberett allt inför morgondagen. Ligger/sitter i sängen just nu och käkar melon! Imorgon kör vi 17 låtar med riktigt ös i Ljusgården, 19.30. Kom dit vetja!

Här får ni lite mysig kvällsmusik (ni kan ju gissa epok!):
Vittorino Naso – Le sacre du printemps, Part. 1 : L'adoration de la Terre : Jeux des cités rivales : Molto allegro.


Skriv en kommentar