Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hemlängta mig så hemlängtar jag dig.

2011-03-16 17:15:35 i Allmänt


Dagens låt. Bra text. Så kan det kännas ibland. Allt mer ofta.



Dagens bild. Sämre utsikt kan jag tänka mig. Dalasjö, juli 2009.

Kommentarer

Anna Sjögren
Jag längtar Alltid "hem" när jag ser dina fina bilder från Dalasjö. Tur jag har två nära vänner där i byn så jag kan få en dos när helst jag känner för det! :)
Ja, det är så skönt att komma hem till byn. Världens finaste plats. Var bor du?
Anna
Nä men jag bor ju bara på Bergbacka, men det är ändå en annan sak när men är "bybarn" i grund och botten! :)

Skriv en kommentar