Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bamse, borttappade elefanter och gitarrsolon.

2011-03-24 22:56:52 i Allmänt

Alltså Molly och Olivia. De är kärlek. Att vara med dem är som att vara i den roligaste nöjesparken utan att åka läskiga karuseller utan bara välja det man mår bra av. Först åt vi middag hos deras pappa Basse och sedan gick vi hem till Sabina (som jobbade kväll) och där blev det godnattsagan Bamse, följt av letande av Olivias borttappade mjukiselefant. Vid 20.00 sov barnen och då drack jag te och läste i Sabinas soffa.

Nu är jag hos Johannes och har nyss lyssnat på slaskinspelningar av hans gitarrsolon inför studiohelgen. Mycket bra. Kanske köper skivan. Bara kanske. Hehe.

Kommentarer

Hej! Var med i dagens blogg om du vill!

Man kan vinna en länkning i varje inlägg som jag skriver i två dagar ;) Vinnaren utser jag ikväll.

Kram

Skriv en kommentar