Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Midsommar ute på Norrbyskär

2011-06-27 12:24:44 i Allmänt


Jag har firat midsommar ute på Norrbyskär i Sabinas pappas sommarhus.


Det är så himla fint där!


Bästa.



Göran och Molly (och stöveln som flyger av!).



Basse, Olivia och Tigern var också med.


Och David som anlitade Göran som frisör tidigt på fredagmorgon.


På midsommar ska man plocka blommor och göra kransar!



Ungefär såhär! Lite slarvig och ojämn dock, men det tänker nog bara perfektionist-jag på, Molly var bara glad att få en krans!


Gänget.


Åh! Den här bilden ska jag rama in. Några av mina absolut bästa personer.


Johannes brukar kalla mig för "Köks-nazi", men det är ingenting i jämförelse med Sabinas framfart i köket. Lägg märke till hur jag står lite i bakgrunden med ett stelt leende.




När vi skulle gå bort till 43:an och spela tog jag denna bild utanför Wärldshuset. Magisk dimma.


Vi hade en liten midsommarspelning, så blir det när ett gäng musikmänniskor slår sina påsar ihop.



Och så blev det lördag och vi myste mest i trädgården på förmiddagen.


Och gungade!


Innan det var dags för Davids magnifikt goda smörgåstårta.



Båttur med Hans båt!


Vi grillade en hel massa.



Mys i kvällssolen.


Hejdå innan Färjan kom.


Tack alla för en väldigt fin helg!

Kommentarer

Jag dör, så fina bilder. Verkar som en magisk midsommar

Skriv en kommentar