Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Moon Safari

2011-07-23 12:24:06 i Musik!

Idag är dagen som väntats sedan programmet för Trästocksfestivalen blev klart. Idag spelar Moon Safari!

Moon Safari var för mig ett tämligen okänt namn till en novembereftermiddag förra året. Jag gjorde praktik på Dragonskolan och en dag samlades jag och alla andra gymnasielärare i Västerbottens län i Östra gymnasiets Aula för att höra Skolverket berätta om nya GY 11. Där var även Johannes som gjorde musikpraktik i Skellefteå. När dagen var över tog vi lokalbussen hem till Johannes och när det snöade som mest utanför bussfönstret bad han mig lyssna på den här låten: Moon Safari – Southern Belle

Och sedan den här: Moon Safari – A Kid Called Panic

För mig som är en sucker för extravaganta - men smakfulla - stämarrangemang är Moon Safari en guldgruva. Några av medlemmarna är söner till Leif Åkesson som är körledare för Kammarkören "Sångkraft" och det märks.
Moon Safari är inte bara snygg stämföring utan detta Skellefteåbaserade progband kan spela också, lyssna bara på "A kid called panic" och håll med. Ikväll spelar de på Trästock. Jag kommer att vara där.

Skriv en kommentar