Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lysande utsikter.

2011-07-17 22:34:20 i Huset




I helgen var jag hemma
med en dimma
som bildas utanför mitt
sovrumsfönster.
Vid anblicken
av de här bilderna,
med fjällen i bakgrunden,
vill jag bara
att de här veckorna ska:
gå fort gå fort gå fort,
till den 14 augusti
- så jag får flytta hem på riktigt.

Kommentarer

Tror du Vittra är där ute och dansar in någon lustfylld krake?
Carolina
Ja, Vittra är med all garanti där ute nånstans! Stod vid fönstret i flera minuter i ett försök att få syn på henne, men jag tror hon känner på sig när man spejar. Man måste nog bara råka få syn på henne, lite oplanerat. /Carolina, självutnämnd Vittra-expert.
ellen
Haha,det kryllar nog av vittror där ute i vildmarken!
A E L
Bärrä dö int voul otröjjänn!

Skriv en kommentar