Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hjortronlandet.

2011-07-26 22:22:42 i Allmänt


Ikväll cyklade jag, Hanna och Linnéa tre mil för att plocka några stackars små hjortron (hoppas på bättre skörd nästa sommar!).


Vi hade fått låna stövlar från jobbet, så att vi inte skulle "blöta ner oss" - himlarns bra!


Vi hittade hjortron, men det hade vara andra där före oss.


Nästan framme i Umeå igen, här är vi på Röbäcksslätten och tar en paus! Kommer att saknar mina sommarjobbskompisar så himla mycket när jag flyttar.

Kommentarer

Hemma är det massvis, vi tar igen det där!

Skriv en kommentar