Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Gångarter.

2011-07-27 17:10:38 i Allmänt

På mitt sommarjobb bor en herre som ofta häver ur sig de mest underfundiga kommentarerna. För någon vecka sedan hade han varit ute på promenad med några ur personalen samt några andra av våra pensionärer. När jag frågade honom om hur promenaden varit svarade han:

- Den var trevlig, men jag tycker att ni bör dela in alla tanter och farbröder i olika gångarter för alla går ju inte lika snabbt eller lika sakta. Då skulle man kunna hålla en jämn och rak kurs!

Olika gångarter.. ja.

Kommentarer

Jochen
Taktarter är bättre. Finns säkert de som går i 5/4 medan majoriteten går i 4/4...
J - Haha! Ja, eller tänk om någon liten farbror skulle få för sig att spankulera runt i en 7/8!

Skriv en kommentar