Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dagar som de här.

2011-01-16 19:58:20 i Allmänt

I veckan har jag drömt långa, osammanhängande drömmar om alltifrån ilskna katter till feltäckade hästar, jag har försökt uppbåda ordning i oklara skoluppgifter vilket inneburit en viss irritation i samtal med lärare, jag har fått ett mail från min praktikhandledare som sa att hon saknade mig vid sin sida och hon bjöd in mig att se henne och operakören på en opera i mars, jag har halvt frusit ihjäl, jag har spelat kort, spelat tv-spel, ätit kakor, sett film och pratat med världens bästa ungdomar på mitt extrajobb på fritidsgården, jag har simmat och bubblat bubbelpool, jag har hånglat till Bon Iver, jag har sovit i leggings, tjocksockar och långärmad tröja för att undvika förfrysning, jag har längtat hem, jag har träffat Linnéa och hört om alla hennes äventyr hon lyckas delta i, jag har mailat vår kursansvarige om lokalbokning inför vårens konsert, jag har skrivit en VFU-rapport, jag har återupptäckt Rebecka Törnqvist och hennes röstomfång, jag har fått en väldigt fin kommentar om mitt fotograferande från en person vars fotokunskap jag avundas (seriöst, jag blev rörd!). Jag har ätit lunch med de bästa killarna: Johannes och mina bröder, jag har varit på Myrorna och köpt en lampskärm och en liten gammeldags flaska, jag har haft fest med mina klasskompisar för att fira Belgarnas visit här i Sverige, jag har bakat chokladmuffins med dumle och daim med Molly, Olivia och Johannes och sen såg vi Astrid Lindgrens jul och jag höll på att somna i soffan.

Fin vecka.


Här är en bild från i somras från min mobilkamera. Har precis rensat min mobilkamera så jag tänkte att vi nån dag i veckan ska ta en närmre titt på bilder därifrån! (Har mammas gamla tröja från 70-talet på mig på bilden).

Kommentarer

Mamma
Tröjan är från tidigt 80-t lila var inne då.

Kram Mamma !
Okejrå, vi säger väl det! Snart ses vi, bara några dagar kvar! Weho!
kristus björkebäck
uj!! den här bloggen är ju skitfin ju och behöver ingen sådan ommöblering som du talade om:) och dina pupiller är som de läckraste av jordglobar!

Skriv en kommentar