Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Som en söndag ska vara.

2011-01-31 15:23:34 i Allmänt

Söndagen var precis som en söndag ska vara: fika på Schmäck med fina vänner, brorsan på middag, muffinsbak och gamla barnprogram på Youtube för nostalgins skull.





Jag har hittat en gammal väska i farmor och farfars källare. Farfar har haft den när han plockat bär. Den passar bra till min hallonröda duffel. Johannes tycker att jag ser ut som en vuxen version av Lotta på Bråkmakargatan.

Kommentarer

Peter "utbränd" Wester
Schmäck äger, det borde bli söndagstradition.

Fast det kanske inte bli varm choklad var enda gång.



Jag har inspirerats av lite Rasmus på Luffen i vårt projekt, vilket var otroligt roligt att se. Den finns också YouTube, se den!

Skulle vi styra Jazz imorgon då?
Det finns ju en himla massa annat gott där!



Ja, imorgon styr vi jazz! Äntligen ska jag sjunga! Ses!
A E L
Tur den inte va uppeldad,ryggsäcken.........

Skriv en kommentar