Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sjungsuget.

2011-01-25 16:59:37 i Allmänt

Det slår aldrig fel. När jag inte kan eller får sjunga då blir jag som mest sugen på att låta rösten vandra över toner. Så himla typiskt. Har hostat sönder min omgivning idag känns det som. Inte speciellt attraktivt på något vis. Ibland kan det gå flera dagar, i vissa fall till och med veckor, utan att jag känner det minsta lilla sångsuget - men nu, nu när jag inte kan vill jag så himla gärna sjunga ut. Känna hur stämbanden samarbetar med tonerna, tänka på saker som intonation, interpreation, vibrato.. När min röst tillfrisknat ska jag bland annat sjunga denna:

Ida Sand – Home

Åh. Hatar att vänta. Vill sjunga. Nu.

Kommentarer

Mamma
Hej

Blev så himla glad i går e.m.Nationskörens hemsida fungerade så jag fick höra dig sjunga Halleluja ännu en gång !
Vad söt du är! Men har du inte tröttnat på den nu? Det har jag!

Skriv en kommentar