Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om det inte händer något innan imorgon så kommer jag

2011-01-27 17:51:05 i Allmänt

bjälken rymmer allt vansinne du aldrig tagit i beräkning     bjälken rymmer all orätt     kängornas droppar av morgondagg faller på ladugårdsgolv     tvärs över gården     med varliga steg     slutsteg     varje meter ett övergrepp     varje avtryck ett grepp om historien     vrider ett varv runt sin axel     driver med strömmen     han faller men landar aldrig

 

Ovanstående stycke är skrivet av David Sandström. Orden. Med de orden kvällar jag. Nu går jag till Jessica.


Skriv en kommentar