Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om att påverka negativt.

2011-01-07 22:42:27 i Allmänt

Idag var jag med Olivia.

Vi ritade med glitterpennor och Olivia ger mig en mörkgrön penna och säger att jag ska rita med den.

- Njamen.. den där färgen passar inte in i den färgsammansättning jag tänkt för den här teckningen.

En stund senare läser vi sagor. Olivia hämtar en Alfons Åberg-bok.

O - Nej! Inte den häja föjjesten!
C - Varför då?
O - Den äj fuuul!
C - På vilket sätt?
O - Den haj fula fäjjej!

Där ser man.


Kärlek.

Skriv en kommentar