Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Julen.

2011-01-08 11:27:04 i Allmänt


Mormors hemgjorda julgranspynt i granen (vilken var snäppet styggare än granen vi hade förra året).


Iskylan.


Prickar, blommor och tjocksockar.



Mitt fina paket av bästa bröderna. Paketet innehöll dubbelstickade vantar i ull.


Jag och Signe, Manne och Elins dotter, på traditionsenligt juldagsfika.


De flesta dagarna av julen frös vi inne.



Det var tur att vi fyllt på med mat under året, som dessa kantareller från Dalarna i mammas makalöst goda kantarellomelett.


Och vattlingon. Behöver jag säga nått mer? Himmelriket.



Träffade fina Emma och pratade ikapp de månader hon befunnit sig i Norge. Vi skulle ha behövt dubbelt så lång tid.

Fikade godaste saffransglassen hos Karin och Ylva, men vovven är sötare än en bild på glass.


Ordnade Spa Dalasjö till mormor: Fotbad, pedikyr, hårinpackning samt ansiktsmask gjord på olivolja, rött te, råsocker och - mammas svindyra, ekologiska, hehe - honung!


Träffade bästa Emily och Nikki och ponnyn Ramzes.



Åh. Jag vill också ha en Mumin-pyjamas!





Kommentarer

Pappa
Noterar dina åsikter om årets julgran. Nästa år ska det bli roligt att se lillkarolina " vasa " i djupsnön, på skogsskiftet, i jakt på den perfekta granen !



Pappa
Det ska bli mig ett sant nöje. Ingen kommer att ha skådat en mer fager gran!

Skriv en kommentar