Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Home.

2011-01-24 15:26:34 i Allmänt


I helgen visade jag Dalasjö för Johannes. Thimmie tyckte det var kul med ännu en promenad- och lekkompis.


Visade också Vilhelmina. Hann även med ett intressant samtal med en konstnär som visade oss (och spelade på) sitt egenhändigt byggda instrument. Johannes blev lyrisk.


Fick bästa spanarplatsen på Stenmans.


Den som säger att vintern är vit-vit-vit ligger nog mest inne hela vintern. Den är ju vit, grå, ljuslila, turkos, ljusgul, rosa, ljusblå, mörkgrön.. ska jag fortsätta?




Jag vill hem igen.

Skriv en kommentar