Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Theme of the month - november

2011-12-01 21:00:09 i Theme of the month


Novembertemat var "Kontraster" och det finns ju sjuttioelva olika sätt att gestalta det på och jag tänkte och tänkte. Sedan fick jag en idé: då och nu. Det här är mitt då och nu: 60-talets rytmläsningsplanscher och 2000-talets notskrivningsprogram.

Glöm ej att kika hur de andra tolkat temat (kan inte sluta titta på Evelinas bidrag som är helt magnifikt bra): Evelina, Anna, Penélope, Nathalie

Kommentarer

Men heja! Jag tokgillar den här bilden och din tolkning!
Och ps. Tack så mycket! Jag tänkte att jag skulle kompensera för förra månaden då jag inte hade någon kamera :-)
Sjukt snygg plansch dessutom, den borde man ha hemma på väggen!
Tack alla!



Nathalie, ja, planschen är ju grym! Det finns hur många som helst på skolan! Jag ska fråga rektorerna om jag får köpa/låna de som inte används! :)

Skriv en kommentar